Föreningsaktiviteter

Vänsterhörnan lördag 16 juni

I droppande och lite blåsig fuktig kyla såg Micke och undertecknad så här glada ut på det söta arrangerade kortet av DD:

Säterborna talade om att privata vägföreningar snart inte kan och vill vara självständiga utan önskar andra lösningar, kanske en förättning kan vara en lösning eller kommunen.

Solidaritet är ett ord att återerövra, vilket skulle underlätta för människor att inte lägga skulden på invandrare på flykt till ett Sverige som aldrig varit rikare samtidigt som klyftorna ökar med rekordfart, mellan fattig och rik, mellan man och kvinna, mellan arbetslös och anställd.

Bygg långsiktligt! Bygg inte baracker som håller en tid. Bygg med kvalite för flera generationen och med hänsyn till miljön på flera olika sätt! Såväl vid tillverkning, byggnation och drift! Förtäta sport och allmännyttig service för mindre  drift- och personalkostnader! Då får vi lättare att möta våra behov och slipper betala tre av samma yrkeskatergori kommunen runt och i varje sportgren. Låt gräsmattorna och isstation föda varandra energimässigt samt ha samma vaktmästare. Låt inte den som för tillfället skriker högst få mest och just nu utan integrera och planera långsiktligt utifrån behov och vad som lönar sig i längden, såväl med hänsyn till ren ekonomi som miljö.

Det behövs samhällsservice, vilket t ex är en affär i Gustafs som man kan handla i och få lite kontanter.

Olika intryck från dagen på stan.

Välkomna fler aktiva, såväl i föreningen som parlamentariskt! Hoppas vi ses en annan lördag!

Med vänlig kamratlig hälsning

Fia